onsdag 6 november 2019

Stjärnor - Stars by Anna

Hi dear scrappy friends!

Anna here with you today sharing two cards made using the gorgeous ne Mixed Media set, "Stjärnor/Stars".
Also I've used a few lovely sentiments by the older "Blinka Lilla" set, those sentiments works like a charm together with this new "Stjärnor/Stars" set.
I had so much fun playing around with these goodies.

*******************

Hej kära skrappvänner!

Anna här idag för att dela med mig två nya kort där jag använt det nya helt underbara Mixed Media setet "Stjärnor".
Jag har även använt några fina texter ur det äldre setet "Blinka Lilla", dom texterna passar ju som handen i handsken tillsammans med det här nya "Stjärnor" setet.
Jag hade så roligt när jag lekte loss med dessa godbitar.





For this one I used "Faux watercolor technique" using a few diferend Distress Oxides applied just randomly on the stamps ( attached on my Stamping Tool until I'm done) then just spray some water and then stamp. Repeat using different colors until you are happy.
My paper is a Watercolor paper.
After drying I stamped my sentiments.

*****************

För det här kortet har jag använt "falsk akvarell teknik" med hjälp av några olika Distress Oxides som jag "duttade" lite slarvigt på mina stämplar (som hela tiden är fast på min Stamping Tool till dess jag stämplar klart) sen sprayar jag bara lite vatten och stämplar. Repetera med olika färger tills dess du känner dig nöjd.
Jag har använt Akvarellpapper.
Sedan det torkat stämplade jag mina texter.







For my other card I just add the different colors of  Distress Oxides one at a time in soft blocks. I used Purple Tape ( a super handy masking tape made special for paper) when I add a new color and used a brush to soften the lines. I repeat until a get this lovely ombree kind of look.

The sentiment is heat embossed using gold embossing powder.
I always use a antistatic pouch before I stamp for embossing to avoid the powder to attach on the wrong places.

***************

För mitt andra kort har jag bara färgat in stämplarna en färg i taget med Distress Oxides i mjuka block. Jag använde "Purple Tape" (en super behändig maskeringstejp framtagen särskilt för papper) när jag la till en ny färg och använde en borste för att göra linjerna mindre skarpa. Jag bara repeterar tills jag får den här härliga ombree looken.

Texten är värmeembossad med embossingpulver i guld färg.
Jag använder alltid en antistatisk påse/kudde innan jag stämplar för embossing för att undvika att spill av pulvret ska fastna på fel ställen.





And there you have it!
Hope you found some inspiration here today! Be right back here again tomorrow to get even more lovely inspiraton from one of my super talented team mates.

Until next time! Anna xo

*******************

Ja det var vad jag hade att dela med mig idag! Hoppas du fick dig lite inspiration till livs! Kom tillbaka hit igen i morgon för att få ännu mer härlig inspiration från någon av mina grymt duktiga vänner ut teamet.

Tills vi ses igen! Kram Anna

1 kommentar:

Gittans Pysselsida sa...

Gillar dina stjärnkort jättemycket!
Men vad är den där Purple tape för en, var köps den?
Ha en fin dag