onsdag 3 juli 2019

Flowers and some gold - CAS by Anna Uhras

Hi dear ones!

Anna here today sharing some new CAS inspiration using our new stamps soon to be released in the Web Shop.
I've used the flowers out of the "Sittande Trädgårdspojke" set and a sentiment out of the "På Insidan" set.

Here's what I came up with.

Hej kära vänner! 

Anna här idag med lite ny CAS-inspiration där jag använt våra nya stämplar som när som helst dyker upp i Webshoppen.
Jag har lekt loss med blommorna ur "Sittande Trädgårdspojke" och texten är från setet, "På Insidan".

Så här blev resultatet.


I've stamped my flowers with Versamark and heat embossed my impression with white embossing powder. Then I masked my image and stamped and then heat embossed again. I repeat this process until I've made it all around my card. Before stamping I use an antistatic pouch over the surface to prevent stray powder sticking.
After the heat embossing I used some Distress inks and water to coloring my flowers in kind of a watercolor effect.

Jag stämplade blommorna med Versamark och värme-embossade med vitt embossingpulver. Sedan maskade jag motivet, stämplade och sen värme-embossade igen. Jag fortsatte den processen tills jag nått runt mitt kort. Innan varje omgång stämpling använder jag en antistat-kudde över min yta för att undvika att pulvret fastnar runtomkring motivet.
Efter att jag enmbossat allt använde jag några Distress inks och vatten för att färglägga med lite akvarell effekt.


My sentiment is heat embossed with gold embossing powder.

Min text är embossad med guld embossingpulver.


I completed my card adding a few sequins.

Jag avslutade med att limma fast små paljetter.

And don't forget about our Chrismas in July Challenge! You find all information here in our blog.

Glöm heller inte bort vår Jul i Juli Utmaning! Du hittar all info om den här i bloggen.

Anna xoxo

2 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Ett underbart fint kort med annorlunda användning (för mig) av stämplarna.
Tack för all inspiration!

Jacque sa...

Oh how beautiful, Anna!!! Your use of the images is so very creative and the result is STUNNING!!!! Gosh what a wonderful inspiration!!!!