söndag 19 februari 2023

Orange or why not lime?- by SasSa

 Hello and Good Sunday!
 
Feeling a bit under the weather?
Well here´s a card with warm get well hugs.
Using the new set Apelsiner (Oranges)
~ Hello! Here comes some vitamin C.
 
The little orange is colored with Distress Inks.
I added Glossy Accents to her cap to mimic an orange.
The leaves from Apelsiner are gold embossed, 
the orange slices are embossed in white and then colored with Distress Inks.
 
I found the lined tags in the Advent Calendar.
On those I used the Stencil-Bakgrundsblad.
 
"Hejsan!" are from Glädjespridare set.
"Här kommer lite" comes from Rak text med bakgrund.
Letter "C" are from Konturalfabet.
For the word "vitamin" I used my Dymo.
Inside sentiment also from Glädjespridare
And the embellishments are from Apelsiner.
On the back of the card I used the Apelsiner together with Till Baksidan.

*****
 
 Hej och glad söndag!

Känner du dig lite ur gängorna?
Här kommer ett kort med lite engergi boost och varma Krya på dig kramar.
Jag har använt Nya Apelsiner setet.
 
Den lilla apelsinen är färglagd med Distress Ink.
På hennes hatt har jag använt lite Glossy Acccents 
för att efterlikna ytan på apelsiner.
Löven från Apelsiner är embossade i guld, apelsinskivorna embossade i vitt 
och sen färglagda med Distress ink.
 
Jag hittade de linjerade tagsen i Advents Kalendern.
På dem har jag använt Stencil-Bakgrundsblad.
 
"Hejsan!" är från Glädjespridare setet.
"Här kommer lite" kommer från Rak text med bakgrund.
Bokstaven "C" är från Konturalfabet .
Till "vitamin" har jag använt min dymo.
Texten på insidan är också från Glädjespridare
Och dekorationerna är från Apelsiner.
På baksidan av kortet har jag använt Apelsiner tillsammans med Till Baksidan.


 
 
 
 
 
 
 

 
Well not post without some extra. Why not make the orange a lime instead?
*****
Inget inlägg utan lite extra.. Varför inte göra apelsinen till en lime?
 
 
 
 

And then I just had to try make a bookmark with the orange slices.
With some cheering up sentiments from Glädjespridare.
 
*****
 
Och sen var jag juh bara tvungen att testa göra ett bokmärke med apelsinskivorna.
Med några pepp-ord inuti från Glädjespridare.
 



 Thank you for stopping by today.
Welcome back tomorrow for more inspiration.

Hugs SasSa
 
*****
 Tack för att du kikade förbi idag.
Välkommen tillbaka imorogn för mer inspiration.
Kramar SasSa
 

Inga kommentarer: