tisdag 1 oktober 2019

A lollipop card from our guest Claire

We welcome Claire as our guest DT during 3 tuesdays in october.
First card out is this sweet Lollipop shaker card.

Vi välkomnar Claire som gäst-dt under 3 tisdagar här i oktober.
Första kortet ut blir ett Lollipop skakkort.


Hello dear crafty friends,

I am so chuffed to be here today with you to showcase some of my work for hÄnglar & Wings.

Although Summer is now officially over I couldn't but not use these lovely seahorses from the nostalgia set Sjöhästar released  this summer. I have created a lollipop shaker card for you with lots of embellishments.


Hej alla scrapvänner!

Jag är jätteglad över att få vara med här som gäst-dt och visa några av mina alster för hÄnglar & Wings.

Fast sommaren nu kanske officiellt är över så kunde jag bara inte låta bli att använda dessa underbara sjöhästar från setet som heter just Sjöhästar  och släpptes i somras. Jag har gjort ett Lollipop skakkort med massor av dekorationer. 






I have coloured these two cuties up with distress ink reinkers - weathered wood, victorian velvet, walnut stain, frayed burlap and pumice stone.

Jag har färglagt sötnosarna med distress ink refiller. - weathered wood, victorian velvet, walnut stain, frayed burlap and pumice stone.


I have also used the seaweed stamp from another of the Hanglar & Wings collection which I had from sometime ago (You'll find it as a Nostalgia clear stamp set Under Ytan). I have used some sisal and cheesecloth to rough it up in the background.

I have embossed some acetate for the shaker centre part and stamped the sentiment on the inside.


Jag har även använt mig av en äldre sjögrässtämpel som jag hade sedan tidigare, som nu kan hittas som Clear Stamp och heter Under Ytan. Jag har även använt sisal och cheesecloth för att göra massor av struktur i bakgrunden. 

Plastarket som skyddar skakdelen är embossat med mönster och texten är stämplad på insidan.




Hope you like my creation for you today and looking forward to sharing another one next tuesday :)


Hoppas du gillar dagens alster så ser jag fram emot att få dela med mig av ännu ett nästa tisdag. :)


Lots of love
Claire

Instagram: @clairepharmsworth


Inga kommentarer: