lördag 31 oktober 2020

Karin Åkesdotter gästar oss!

 

Idag vill vi presentera en ny gästbloggare hos oss.
Vi är ganska säkra på att ni sett Karins underbara alster på tidigare och vi
är så glada över att hon tackat ja till att gästa oss en sväng här inne på
hÄnglar & Wings!


Hej!

Jag som gästar idag (och under november) heter Karin Åkesdotter (PeppermintPatty - efter Peppiga Pia i Snobben) På vardagarna arbetar  jag som textilslöjd och engelsklärare på högstadiet vilket jag stortrivs med och på fritiden älskar jag att umgås med familjen och vännerna men också att få ägna mig åt egna kreativa projekt som akvarellmålning, textilt konsthantverk och så klart papercraft.
Min kärlek till kortmakeri började för över 10 år sedan när jag upptäckte att det fanns Cardmaking Challenges man kunde ställa upp i - så inspirerande. Efter det har det rullat på med många spännande dt-uppdrag framförallt på amerikanska företag så som My Favorite Things, Paper Smooches, Spellbinders, Lawn Fawn och Simon Says Stamp. Det är så kul med utmaningen att hitta på nya sätt att använda nya produkter på. 


Det är så inne med tall slimline cards och här är en variant. Jag började med att stämpla min text från Jultexter och sedan maskera en rektangel med post-it tejp. 

Stämplade gran och stjärna från Grantomtar som också 
maskerades innan jag ink-blendade med distress ink.


Färglade sedan med copics. 



Själva kortet stansade jag ut med en stitched rektangel die som jag stansade först halvvägs från ena hållet och sedan resten från andra hållet (se bilder)  för att få den anpassad och längre.



Kortpanelen är sedan monterad på kortet med foam kuddar.


Ni är varmt välkomna att besöka mig på instagram  och på min blogg !
Jag älskar verkligen hÄnglar & Wings söta stämplar 
och ser jättemycket fram emot denna månad som gäst här. 
Tack snälla Lisa och Marie!

Tack än en gång!
Stor kram Karin


Inga kommentarer: