onsdag 21 oktober 2020

Some CAS inspiration by Anna

 Hi sweet friends!

Anna here today sharing a new card with you. I've been playing around with the gorgeous Alfabet-Gemener and few lovely colors of Distress Oxides.

I used the whole (exept  the sentiment and those "special letters) to get my pink ombree background. Then I stamped the sentiment upon it in black.
To get the set of alphas to be a "solid" background stamp I just kept those letters on the plastic sheet, applied a pair of stripes of unpermanent taperunner tape and then I used it in my Misti stamping tool.

***************************

Hej fina vänner!

Anna här med ett nytt kort. Jag har lekt loss med det härliga Alfabet-Gemener setet och några läckra färger av Distress Oxide's.

Jag använde i stort sett hela alfabetet (förutom texten och specialbokstäverna) för att göra min rosa ombree-bakgrund. Sedan stämplade jag texten på det hela i svart.

För att få till en hel bakgrundsstämpel av dom separata bokstäverna lät jag dom helt enkelt sitt kvar på plastarket och applicerade opemanent taperunner på den för att sedan använda den i min Misti Stämpelplattform.





Anna xo

Inga kommentarer: