söndag 8 januari 2023

Love mail with Brevskrivare set by SasSa

 Hello and good Sunday.

New year and that means new cards .
Today I have created with the New set Brevskrivare.

Already showed my colored main motifs on social media.
One is colored with WaterColor Pencils the other one like I always do, Distress Inks.

For my first card I´ve used the letter in the Brevskrivare set as closure.
With magnets under the letter and under the image.
The card is inspired by when you carve in your initials in a tree.
I believe one would do so with a soulmate.
Inside the heart and inside the card I´ve also used the New awesome Kramsoppa
Stamped in white and inkblending over.
Kram means hug, Soppa means Soup (actually also when everything are in a little mess). 
So there´s a lot of Hugs in this card.
Only thing not from Brevskrivare or Kramsoppa are the word Mail from Trädgårdssnäckor.

*****

Hej och härlig Söndag!
 
Nytt år och det betyder nya kort.
Idag har jag pysslat med Nya setet Brevskrivare.

Jag har redan visat mina färglagda huvudmotiv på sociala medier.
Ena färglagd med WaterColor Pencils och den andra som jag brukar, Distress Inks.
 
På mitt första kort har jag använt kuvertet från Brevskrivare till stängning av kortet.
Med en magnet under kuvertet och en under motivet.
Kortet är inspirerat av när man karvar in sina initialer i ett träd.
Min tanke är att man gör det med sin själsfrände.
Inuti hjärtat och inuti kortet har jag också använt den Nya härliga Kramsoppa.
Stämplad i vitt och inkblending över.
Enda utöver Brevskrivare och Kramsoppa, är ordet Mail som kommer från Trädgårdssnäckor.








For my second I´ve used the same New Brevskrivare and then Kramsoppa set in the bakground.
Inkblending and heat embossing over.
Sentiment from Rak Text med Bakgrund.
Inside are more hug soup, Kramsoppa.
On both sides but different. 
Left as the front and right stamped in white then partially inkblanded with Stencil Småmönster.
Circle from Krambiljett and sentiment from Kram Och Kärlek.
The little heart from the Brevskrivare set.
Finally the back are the Till baksidan set.

*****

Till mitt andra kort har jag använt samma Brevskrivare och sen Kramsoppa i bakgrunden.
Först inkblendat bakgrunden och sen embossat med Kramsoppa över .
Texten från Rak Text med Bakgrund.
Inuti kortet mer Kramsoppa.
På båda sidor men olika. Vänster som framsidan och höger är stämplad i vitt.
 Sen inkblending över med Stencil Småmönster.
Cirkel från Krambiljett och texten från Kram Och Kärlek.
Det lilla hjärtat är från Brevskrivare .
Till sist baksidan med Till baksidan setet.







Thank you for stopping by.
Welcome back tomorrow for more inspiration.

Hugs SasSa

*****

Tack för att ni kikade förbi.
Välkommen tillbaka imorgon för mer inspiration.

Kramar SasSa

Inga kommentarer: