onsdag 4 december 2019

4 December - Advent Calendar 2019






Hi dear friends!

It's time to open the 4th window of our Advent Calendar and I, Anna am the hostess today!

I've made a few napkin rings using the beautiful Stjärnor and Mer Jul clear stamp sets.
You can follow the process in my little Step by Step tutorial below.

*************************

Hej kära vänner!

Det är dags att öppna lucka nummer fyra på vår Adventskalender och idag är det jag, Anna som är värdinna!

Jag har knåpat ihop några servettringar med hjälp av två av vår fina clearstamp set, Stjärnor och Mer Jul. Du kan följa processen i min lilla minitutorial nedan.




Here we go for my little tutorial! Enjoy!

************************

Då kör vi min lilla minitutorial! Håll till godo!



For my rings I cut apart a empty roll of toilet paper and then painted them using white gesso.

*********************

För mina ringar använde jag mig av en tom toalettrulle som jag delade upp för att sedan måla dom med vit gesso.


 Then I did stamping and heat embossing a few stars and used my scissors to fussy cut them out.

*******************

Sedan stämplade jag och värmeembossade några stjärnor och figurklippte ut dom med en sax.


After that I stamped the word "JULMYS"/ "Christmas Cosiness" in black on regular cardstock.

*********************

Efter det stämplade jag ordet "JULMYS" i svart på vanlig cardstock.


I cut my words out using a banner die by Lawn Fawn.

*********************

Jag skar ut mina ord med hjälp av en banner-die från Lawn Fawn


Time to glue them down on my stars. Also I add some thread, of course, lol!

******************

Dags att limma fast dom på mina stjärnor. Jag lade till lite trådtrassel också naturligtvis, haha!


Mounting my stars upon the white painted rings.

*********************

Montera fast stjärnorna på dom vitmålade ringarna.


You might need a paperclip to secure while drying.
 And then they're done to use on your Christmas or New Year table depending on what text you decide to use!
 Super easy and super classy!

**********************

Du kan behöva en pappersklämma för att säkra det hela medan det torkar.
Sedan är dom färdiga att använda på Julbordet eller till Nyår beroende på vilken text du väljer att använda!
 Superenkelt och superclassy!


Thanks for stopping by!
Be sure to come back tomorow for even more lovely inspiration!

Anna xo

************************

Tack för att du kikade in här idag!
Missa inte att komma tillbaka i morgon för ännu mer härlig inspiration!

Kram Anna!

2 kommentarer:

Tigger a(r)t work sa...

Looks great :)


I don't have the chance to participate on the Glöggmingel (Jingle Mingle), I do not have facebook ;)
Have fun :)

Jacque sa...

Anna!!! What a clever and creative use of the stars!!! Your project is certainly very attractive!! Thanks for sharing...Hugs!!