onsdag 10 augusti 2022

Grattiscirkel på längden och tvären - Tre CAS-kort av Anna

Hej på er alla!

Idag blir det stämplat av minsann!
Jag har gått loss med det heeelt underbara setet Grattiscirkel och jag har haft så skoj :) 

Tårtan har jag stämplat i två olika toner av rosa Oxidedyna, Spun Sugar och Kitch Flamingo, och sedan två olika turkosa, Salavage Patina och Peacook Feathers.
Jag stämplade den ljusa först lite off center för att sedan stämpla den mörkare tonen i centrum. Det ger en lite häftig skugga och nästan 3d-känsla.

Det tredje kortet stämplade jag med Distress Oxide Speckled Egg så det blev ett eget litet "mönstrat papper". Jag pressade inte allt för hårt och jag dubbelstämplade medvetet inte då jag ville ha en liten "sliten" känsla på tårtorna. Stämplade sedan, på alla tre korten, dit min text i svart Versa Fine och på det tredje kortet även med en grön Oxidedyna, Evergreen Bough. 

Ballongen lekte jag hej vilt med också men det kortet kommer senare någon gång ;) en liten teaser sådär, haha.

*******************

Hi everyone!

Today I'll share a few "just" stamped CAS cards. 
I've been playing around with the absolutely amazing set, Grattiscirkel and I've had a blast!

I've used a few Distress Oxides for stamping the cakes and a black Versa Fine for the sentiments. The Oxides I've used are, Spun Sugar, Kitch Flamingo, Salvage Patina, Peacook Feathers, Speckled Egg and Evergreen Bough.

The Pink and Turqouise cakes are stamped first with the lighter Oxide off center and then with the darker in center to get a shadow effect or almost a 3d effect. On the third card I stamped with a tender hand to get the distressed effect on the cakes.

Also I've played with the balloon but that card will come another time, teaser ;) haha.








Ta och köp eller baka er en tårta nu och smaska på!

Vi ses snart igen! 

************************

Now, have you some cake and enjoy!

See you soon!


Kram Anna xoxo

Inga kommentarer: